mercoledì, giugno 25, 2008

Media personali e sociali 


Le persone hanno un grande bisogno di esprimersi a livello individuale e collettivo, per questo Personal Media e Social Media sono due lati della stessa medaglia. E' infatti molto difficile distringuere i confini tra le due dimensioni.

Non posso che essere d'accordo con Chris Saad quando scrive:

Personal Media means that we need to understand that human beings are not just social - they are also private. Personal.

Personal Media includes your friend’s shared items. It includes the comments you leave on blogs. It includes Social Media. But it also includes private updates. Updates from your Intranet. Updates from your family. Updates from broadcast media. Updates that matter to you - no one else.

It even means re-structuring our online interactions around the person - rather than around social tools. User-centric initiatives like DataPortability play a key role in the continued personalization of the web.

Personal Media is about recognizing that people are social and private. They are interested in personal experiences.

The person - the user - is at the center.

Se si vorrà approfondire l'analisi, sarà necessario scendere molto più in dettaglio analizzando le relazioni tra i contenuti, i metacontenuti e le conversazioni attivate per differenti segmenti di utenza, perché termini come sociale e personale sono relativi.

Fonte dell'immagine Chris Saad
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