venerdì, marzo 09, 2007

La forza dei segnali deboli 

Mi occupo professionalmente di innovazione nel marketing e nella comunicazione. Lavoro sulle tendenze che ancora non si sono manifestate, se non con segnali deboli.

I segnali deboli sono importanti ma devono essere codificati.

Elina Hiltunen una studentessa per il PhD al Finland Future Research Centre ha cercato di dare una definizione del termine segnale debole.

"Weak signals in this study mean today's earliest form of information, which can foretell the changes in the future. This information might sound funny or strange and it can cause confusion, because it offers a totally new way of thinking/ idea/ innovation. As time passes, it might come out that weak signals were the first signs or symptoms of a big change, even megatrends. However, weak signals are not always clues about big changes. They might simply be information about strange things that are happening."

Dal blog cerco di lanciare tanti segnali deboli soprattutto quando i miei pensieri e le mie intuizioni non possono essere confortati da elementi oggettivi, sta a voi interpretarli.

2 Comments:

Anonymous Anonimo said...

Hello,

Sorry that I cannot understand your language, but obviously you are talking about my study of weak signals. You can read more about weak signals from my blog:
www.future.vuodatus.net

All the best,
Elina Hiltunen from Finland

24/3/07 17:17  
Blogger Maurizio Goetz said...

Thanks Elina, this is a blog about marketing. I really think that studies about weak signals are very important to understand and work on changement. Thank you very much for your kind information. I will read your blog.

24/3/07 17:25  

Posta un commento

<< Home

# html> # # # # ... # # # ... # # # # # # Disclaimer: questo blog è ad alto tasso di innovazione, potrebbe destabilizzare la vostra azienda/agenzia