sabato, marzo 21, 2009

Disposable films 


It never rains in Los Angeles from Disposable Film Festival on Vimeo.

Non c'è budget. Quante volte le aziende utilizzano la mancanza di fondi come scusa per non innovare. Oggi la rete permette di realizzare progetti straordinari contenendo i costi, ma questo non dovrebbe essere un pretesto per non pagare la creatività e la strategia.

Ci sono movimenti culturali e festival che stanno lavorando alla creazioni di nuove correnti artistiche. Tra questi il DFF che sta portando avanti la sperimentazione sui "disposable films".

"The DFF was created in 2007 to celebrate the best of disposable video: short films made on non-professional devices such as one-time use video cameras, cell phones, point and shoot cameras, webcams, and other inexpensive, readily available video capture devices. With people everywhere posting videos online, we felt the time was right to draw attention to the creative potential of this new mode of filmmaking. Far beyond its initial roles for video blogging and documentation, the DFF offers a forum to display how disposable media can be used for creative purposes. The DFF hosts screenings, competitions, and other events to showcase the best work within the disposable genre."

Il lavoro di format scouting mi aiuta a trovare nuove strade per l'utilizzo della rete per creare nuove modalità espressive per la comunicazione di impresa.
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